کولاک قیمت در بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، طی هفته گذشته قیمت ها به سرعت روندی صعودی را طی کرد بطوری که بسیاری از کارخانه ها ترجیح دادند فروش نداشته باشند. با توجه به مشکلات پیش روی بازار آهن و البته بیشتر به دلیل نوسانات شدید ارزی، کارخانه ها مجبور به توقف فروش شدند تا وضعیت بازار آهن روشن شود. همین امر برای بسیاری از تولیدکنندگان فرصتی فراهم آورد تا به دنبال جذب تقاضا باشند و قیمت های اعلامی محصولات خود را افزایش دهند.

طی هفته گذشته در خصوص قیمت تیرآهن، نرخ مشخصی برای فروش اعلام نشد و قیمت ها با توجه به نوسانات بازار، در لحظه اعلام می شد. از سوی دیگر قیمت پروفیل طی روزهای پایانی هفته گذشته اعلامی نداشت و کارخانه های تولیدکننده پروفیل نیز ترجیح دادند که تا قطعی شدن وضعیت بازار فروش نداشته باشند.

با توجه به آمارها، تقاضای مصرف کننده نهایی بطور چشمگیری کاهش یافته است و این می تواند ناشی از بازگشت رکود در بازار مسکن باشد. کاهش معاملات مسکن عاملی برای کاهش تقاضای واقعی در بازار آهن آلات است؛ بنابراین تقاضای کاذب در بازار موجب ایجاد نرخ حبابی برای مقاطع فولادی شده است. به همین دلیل طی چندماه گذشته پی در پی شاهد نوسانات بازار بودیم که افزایش قیمت میلگرد آجدار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اگر باور داشته باشیم که قسمتی از این التهابات مربوط به تقاضای کاذب و هیجانات بازار ارز می باشد، به نتیجه خواهیم رسید که با کنترل بازار ارز، بازار آهن نیز عقب نشینی خواهد کرد. البته با توجه به تب تندی که موجب افزایش ناگهانی قیمت ها شد، پیش بینی می شود این وضعیت به وجود آمده مقطعی باشد و بازار به تدریج روندی نزولی را پیش بگیرد اما باز هم با توجه به التهابات شش ماهه اول سال جاری، نمی توان پیش بینی دقیقی از روند پیش روی بازار آهن ارائه داد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: